Jak wywieram wpływ na innych? Co powinienem zmienić i czego się nauczyć? Jak stosować różne taktyki? Jak zaplanować strategię wywierania wpływu?
Na te pytania i wiele innych uzyskacie Państwo odpowiedź uczestnicząc w szkoleniu:
EFEKTYWNE WYWIERANIE WPŁYWU
czyli w jaki sposób osiągać zamierzone cele i utrzymywać dobre relacje z partnerem
8-9 grudnia 2005, Krynica Górska
(numer szkolenia: 1306)
Szkolenie to przeznaczone jest dla osób, które chcą zwiększyć swoją efektywność w kontaktach z klientami i innymi pracownikami.
Pomimo, że wszyscy potrafimy się komunikować i każdy z nas, w sposób mniej lub bardziej świadomy, wywiera wpływ na inne osoby, skutek naszego działania bywa odmienny od zamierzonego. Program szkolenia został opracowany w taki sposób, aby uczestnicy zdiagnozowali swoje aktualne kompetencje w zakresie wpływania na zachowania innych, a także rozwinęli je poprzez cykl ćwiczeń izometrycznych. Dzięki takiemu podejściu każdy z uczestników uczy się, w jaki sposób efektywniej wykorzystywać posiadane umiejętności i wiedzę. Poprzez szereg indywidualnych ćwiczeń izometrycznych, ćwiczeń w grupach, czy też uczestniczenie w symulacjach rzeczywistych sytuacji zawodowych, dodawane są nowe techniki i metody postępowania.
Co zyskasz po tym szkoleniu?
Jaki jest program szkolenia?
Osoby, które najskuteczniej wywierają wpływ, mają pewien zestaw zachowań, na którym opierają się w większości przypadków i kilka wybranych, które stosują, gdy typowe podejście nie działa lub gdy sytuacja jest specyficzna. Szkolenie zostało zaprojektowane podobnie jak program fitness. Jednym z kluczowych momentów w szkoleniu jest dokonanie oceny swoich mocnych stron i dziedzin wymagających poprawy, aby w kolejnych etapach zastosować indywidualnie zaprojektowane ćwiczenia i stopniowo dojść do zaplanowanego poziomu doskonałości. W ramach szkolenia ćwiczymy zachowania, które pomogą w skuteczniejszym wywieraniu wpływu. Niektóre z nich są znane i wykorzystywane często w sposób nieświadomy. Inne mogą być nowe, bądź trudniejsze i dlatego rzadziej stosowane. Wszystkie jednak można doskonalić.
SESJA I - CZYM JEST WYWIERANIE WPŁYWU
SESJA II - MODEL WYWIERANIA WPŁYWU
SESJA III - INDYWIDUALNE DOSKONALENIE WYWIERANIA WPŁYWU
SESJA IV - PLANOWANIE WYWIERANIA WPŁYWU
Jak będziemy pracowali?
Przed szkoleniem prześlemy każdemu uczestnikowi 3 ankiety badające stosowanie umiejętności bezpośredniego wywierania wpływu (do wypełnienia przez wybrane osoby). Dzięki temu na szkoleniu każdy będzie mógł sam ocenić, które z zachowań powinien doskonalić, które zmienić, a których zaprzestać. Metody stosowane na szkoleniu to: prezentacja i demonstracja (ok 20% czasu), ćwiczenia indywidualne i w grupach, test (samoocena), ćwiczenia na rozpoznawanie i stosowanie taktyk wywierania wpływu, odgrywanie ról, planowanie wywierania wpływu.
Nadrzędnym celem tego szkolenia jest, aby każdy z uczestników indywidualnie udoskonalił zachowania zwiększające skuteczność wywierania wpływu na innych.
Szkolenie zostało przygotowane na bazie szkolenia "Exercising Influence" firmy Barnes&Conti Inc. na podstawie udzielonej licencji. (www.barnesconti.com)
Zajęcia prowadzi:
Artur Mazurek - współzałożyciel i prezes Polsko-Amerykańskiego Instytutu Zarządzania - Szkolenia i Konsulting Sp. z o.o., trener-partner, specjalizuje się w szkoleniach z zakresu sprzedaży, negocjacji, prowadzenia prezentacji oraz umiejętności trenerskich. Wieloletni konsultant ds. marketingu i sprzedaży. Konsultant akredytowany przez Polish-British Enterprise Project (od 1993 roku zrealizował ponad 20 projektów doradczych). Absolwent podyplomowych studiów z Zarządzania i Marketingu SGH oraz podyplomowych studiów menedżerskich z zakresu Marketingu i Planowania na Uniwersytecie Illinois, Urbana Champaign, USA. Trener licencjonowany przez firmę Wilson Learning do prowadzenia programu "Counselor Salesperson" (Doradca Klienta) i "Social Styles" (Style Zachowań) oraz przez firmę Barnes & Conti, Inc. do prowadzenia programu "Exercising Influence" (Efektywne Wywieranie Wpływu).
W ciągu 12 lat pracy w Instytucie prowadził szkolenia wewnętrzne dla ponad 30 przedsiębiorstw z branż: bankowej, ubezpieczeniowej, handlowej, budowlanej, energetycznej, chemicznej i in.
Cena obejmuje:
nocleg od 7.12.2002 do 9.12.2005, wyżywienie od kolacji dnia 7.12.2005 do obiadu 9.12.2005, 16 godzin zajęć, obszerne materiały szkoleniowe, certyfikat ukończenia szkolenia.
INFORMACJE I ZGŁOSZENIA:
Monika Nurzyńska/Beata Górna
tel./fax: (081) 533 51 48, tel. 534 18 80
Polsko-Amerykański Instytut Zarządzania - Szkolenia i Konsulting Sp. z o.o.,
ul. Boczna Lubomelskiej 4, 20-070 Lublin
www.paiz.com.pl
e-mail: biuro@paiz.com.pl
Jak radzić sobie z konfliktem? Jak komunikować się w zespole? Jak tworzyć atmosferę współpracy w zespole? Jak rozwiązywać konflikty w zespole?
Na te pytania i wiele innych uzyskacie Państwo odpowiedź uczestnicząc w szkoleniu:
KREATYWNE ROZWIĄZYWANIE KONFLIKTÓW W ZESPOŁACH
Kazimierz Dolny, 5-6 grudnia 2005
Szkolenie to jest szczególnie przydatne dla kadry kierowniczej, koordynatorów projektów i samodzielnych specjalistów, którzy pracują w grupach zadaniowych.
Co zyskasz po tym szkoleniu?
Dorosły - Dorosły.
Jaki jest program szkolenia?
SESJA I - KONFLIKT JAKO NIEODŁĄCZNY ELEMENT ŻYCIA?
Po sesji I uczestnicy:
Metodyka:
Dyskusja, ćwiczenie indywidualne, mini-wykład.
Zawartość:
Różnica - nieusuwalnym źródłem konfliktu
Co dobrego wnosi konflikt do mojego życia i jak mogę to wykorzystać?
SESJA II - KONFLIKT NIEJEDNO MA IMIĘPo II sesji uczestnicy:
Metodyka:
Aktywny wykład, ćwiczenie indywidualne, moderacja, sesja plakatowa, dyskusja.
Zawartość:
Tradycyjne i współczesne poglądy na konflikt, pojęcie konfliktu, źródła, poziomy i dynamika konfliktu, funkcje i dysfunkcje konfliktów.
Konflikt wartości, interpersonalny, strukturalny, danych, interesów.
Dominacja i tłumienie, kompromis, integrujące rozwiązywanie problemów.
SESJA III - RYWALIZACJA CZY WSPÓŁPRACA W ZESPOLE?
Po III sesji uczestnicy:
Metodyka:
Aktywny wykład, ćwiczenie zespołowe w sytuacji zadaniowej, sesja plakatowa.
Zawartość:
Definicja grupy i zespołu, cztery wyróżniki zespołu: interakcja, cel, normy, struktura; wpływ grupy na zachowania jednostki, wpływ spójności grupy na myślenie jej członków, zachowania ułatwiające i utrudniające współpracę w zespole, czynniki wpływające na podejmowanie decyzji w zespole.
Pojęcie procesu grupowego, fazy rozwoju grupy: formowanie, szturmowanie, normalizowanie, realizowanie.
Budowanie efektywnego zespołu
Normy grupowe, konflikt między normami, wspólny mianownik grupy.
SESJA IV - KOMUNIKACJA W ZESPOLE
Po IV sesji uczestnicy:
Metodyka:
Ćwiczenia grupowe, indywidualne i zespołowe, mini-wykład
Zawartość:
Mechanizmy obronne jako naturalny objaw zablokowanej komunikacji, przeszkody
w komunikacji.
Płaszczyzna rzeczowa, ujawnianie siebie, ujawnianie relacji wzajemnej, apel czyli słuchanie czworgiem uszu.
Informacje zwrotne jako narzędzie motywowania do modyfikacji zachowań.
SESJA V - ASERTYWNOŚĆ JAKO ZACHOWANIA SKONCENTROWANE NA ZADANIU
Po sesji uczestnicy:
Metodyka:
Mini - wykład, ćwiczenie indywidualne i zespołowe, psychodrama, test, dyskusja, projekcja fragmentu kasety video.
Zawartość:
Zyski i straty z każdego stylu zachowania.
Partnerstwo w konflikcie czyli postawa Ja jestem OK i Ty jesteś OK.
Asertywność - marzenie każdego szefa i pracownika.
SESJA VI - CO TO ZNACZY BYĆ DOROSŁYM W ROZWIĄZYWANIU KONFLIKTÓW?W trakcie sesji uczestnicy:
Metodyka:
Mini - wykład, test, psychodrama, ćwiczenia indywidualne, zespołowe i grupowe
Zawartość:
Pozytywne i negatywne użycie stanów świadomości Ja.
Preferowana rola i styl zachowania w sytuacji konfliktowej.
Jak będziemy pracowali?
Całe szkolenie prowadzone jest przy założeniu, że najwięcej można się nauczyć w działaniu. Dlatego gro zajęć będzie prowadzone w formule aktywnej: ćwiczenia indywidualne, zespołowe i grupowe, psychodrama, dyskusja, sesja plakatowa. Każda sesja poprzedzona będzie mini-wykładem.
Zajęcia prowadzi:
Dr Barbara Smoczyńska - Jestem trenerem umiejętności psychospołecznych rekomendowanym przez Polskie Towarzystwo Psychologiczne, specjalistą w zakresie aktywnych metod nauczania dorosłych. Prowadzę warsztaty i treningi z zakresu umiejętności kierowniczych, interpersonalnych i osobistych. Chętnie pracuję w konwencji psychologii poznawczej, behawioralnej i Analizy Transakcyjnej. Lubię wprowadzać elementy pracy z ciałem.
Jestem nauczycielem akademickim w Instytucie Filozofii UMCS Lublinie, trenerem Racjonalnej Terapii Zachowań oraz doradcą rozwoju osobistego w biznesie. Z pasją uprawiam jogę i Tai Chi.
Warunki cenowe i organizacyjne:
w pokoju 1os - 1950 zł
w pokoju 2os - 1820 zł
Cena obejmuje:
nocleg od 4.12.2005 do 6.12.2005, wyżywienie od kolacji dnia 4.12.2005 do obiadu 6.12.2005,
16 godzin zajęć, obszerne materiały szkoleniowe, certyfikat ukończenia szkolenia.
INFORMACJE I ZGŁOSZENIA:
Monika Nurzyńska
tel./fax: (081) 533 51 48, tel. 534 18 80
Polsko-Amerykański Instytut Zarządzania - Szkolenia i Konsulting Sp. z o.o.,
ul. Boczna Lubomelskiej 4, 20-070 Lublin
www.paiz.com.pl
e-mail: biuro@paiz.com.pl
W jaki sposób "czytać" dokumenty finansowe? Na co zwrócić uwagę analizując sprawozdania finansowe? Jak liczyć koszty? Jak planować budżet?
Na te pytania i wiele innych uzyskacie Państwo odpowiedź uczestnicząc w szkoleniu:
ZARZĄDZANIE FINANSAMI DLA NIEFINANSISTÓW
czyli co każdy dyrektor, kierownik i koordynator projektu o finansach wiedzieć powinien.
Kazimierz Dolny, 5-6 grudnia 2005
Szkolenie to jest szczególnie przydatne dla kadry kierowniczej, koordynatorów projektów
i samodzielnych specjalistów, którzy w swojej pracy potrzebują wiedzy z zakresu finansów. Szkolenie to jest nie tylko wprowadzeniem w problematykę finansów, a uczy praktycznego wykorzystania wiedzy o finansach w zarządzaniu. Szkolenie ma charakter warsztatów opartych na rzeczywistych przykładach z polskich przedsiębiorstw.
Co zyskasz po tym szkoleniu?
Jaki jest program szkolenia?
1. Podstawowe zasady rachunkowości i finansów:
2. Sprawozdania finansowe i ich analiza:
3. Rachunek kosztów i jego wykorzystanie w procesie podejmowania decyzji:
4. Planowanie finansowe (budżet):
5. Zarządzanie wybranymi elementami finansów - kapitał obrotowy:
Jak będziemy pracowali?
Założeniem metodycznym tego szkolenia jest uczenie się przez doświadczenie. Dlatego na początku każdej sesji zaprezentowana będzie wiedza teoretyczna poparta przykładami z polskich przedsiębiorstw, a następnie realizowane będą studia przypadków i zadania do wykonania przez uczestników. Łącznie ok. 30% czasu przeznaczone jest na prezentacje, dyskusje i analizy przykładów. Pozostały czas to warsztaty.
Zajęcia prowadzi:
Karol Tarkowski - Od ponad 15 lat współpracuję z przedsiębiorcami i doradzam
im w zakresie zarządzania finansami. Prowadzę szkolenia dla menedżerów oraz projekty konsultingowe z zakresu planowania i analizy finansowej. Pracuję dla największych przedsiębiorstw w Polsce jak i mniejszych firm działających na rynku lokalnym. Jestem akredytowanym doradcą finansowym w Polsko-Brytyjskim Programie Rozwoju Przedsiębiorczości, członkiem Polskiej Sieci Doradców, ekspertem w programie Know-How Fund (w zakresie wyceny wartości i oceny kondycji przedsiębiorstw).
Prowadzę zajęcia z "zarządzania finansami dla menedżerów" w programie MBA realizowanym w Polsce przez University of Illinois at Urbana Champaign. Uzyskałem akredytację wykładowcy w programie MBA realizowanym przez University of Central Lancashire (Wielka Brytania). Pracowałem również jako wykładowca w dziedzinie makroekonomii, finansów
i bankowości na Uniwersytecie M. C. Skłodowskiej, Lubelskiej Szkole Biznesu (program MBA) i w Gdańskiej Fundacji Kształcenia Menedżerów.
Zrealizowałem kilkadziesiąt projektów doradczych z zakresu zarządzania finansami m.in. dla Polski Bank Inwestycyjny S.A, Animex Agro Hand S.A., AVL Medical Instruments Poland S.A., Medi Sept S.A., Polska Agencja Radiokomunikacji w Warszawie. Jestem też biegłym sądowym w zakresie finansów powołanym Sąd i Prokuraturę Rejonową dla miasta Lublina. Ukończyłem Uniwersytet M. C. Skłodowskiej ze specjalizacją "Ekonomika i organizacja przemysłu", a także szereg programów studialnych prowadzonych m. in. przez Lancashire Enterprise (Wielka Brytania), Ministerstwo Przekształceń Własnościowych, Instytut Rozwoju Gospodarczego (EDI) Banku Światowego. Od ponad
8 lat prowadzę szkolenia z zakresu zarządzania finansami dla menadżerów w Polsko-Amerykańskim Instytucie Zarządzania.
Warunki cenowe i organizacyjne:
w pokoju 1os - 1950 zł
w pokoju 2os - 1820 zł
Cena obejmuje:
nocleg od 4.12.2005 do 6.12.2005, wyżywienie od kolacji dnia 4.12.2005 do obiadu 6.12.2005, 16 godzin zajęć, obszerne materiały szkoleniowe, certyfikat ukończenia szkolenia.
INFORMACJE I ZGŁOSZENIA:
Monika Nurzyńska
tel./fax: (081) 533 51 48, tel. 534 18 80
Polsko-Amerykański Instytut Zarządzania - Szkolenia i Konsulting Sp. z o.o.,
ul. Boczna Lubomelskiej 4, 20-070 Lublin
www.paiz.com.pl
e-mail: biuro@paiz.com.pl
Chcesz efektywniej gospodarować tym najcenniejszym zasobem, którym jest Twój zespół? Chcesz lepiej dogadywać się z zespołem projektowym, którym kierujesz? Chcesz jeszcze lepiej poznać siebie?
Jeśli na którekolwiek z tych pytań odpowiedziałeś tak, to najlepszym rozwiązaniem jest uczestnictwo w szkoleniu:
SZTUKA ELASTYCZNOŚCI, czyli jak budować relacje z innymi ludźmi?
Krynica Górska 8-9 grudnia 2005
Krynica Górska 19-20 stycznia 2006
Szanowny Dyrektorze i Kierowniku, jeśli chcesz efektywniej gospodarować tym najcenniejszym zasobem, którym jest Twój zespół, zapisz się na to szkolenie!
Szanowny Specjalisto jeśli chcesz lepiej dogadywać się z zespołem projektowym, którym kierujesz zapisz się na to szkolenie!
Szanowny Uczestniku jeśli chcesz jeszcze lepiej poznać siebie, wykorzystaj tę okazję!
Każdy kto chce lepiej poznać siebie i rozpoznawać preferencje i oczekiwania innych powinien uczestniczyć w tym szkoleniu.
Dlaczego warto?
Głównym celem tego dwudniowego treningu jest zdobycie umiejętności dopasowania swojego stylu pracy do współpracowników i klientów, tak, aby poprawić jakość relacji interpersonalnych,
a tym samym współpracę. W trakcie zajęć warsztatowych poznasz własny naturalny styl zachowania, a także mocne i słabe strony innych stylów. Dowiesz się jak budować własną elastyczność i udoskonalisz umiejętność dopasowywania się do innych, a także radzenia sobie w sytuacjach konfliktowych z ludźmi reprezentującymi odmienne style zachowania.
Przed szkoleniem przeprowadzone zostanie badanie ankietowe, po którym otrzymasz indywidualną ocenę swojego stylu zachowania.
Jaki jest program szkolenia?
Jeszcze kilkanaście lat temu mniej uwagi zwracano na indywidualne różnice między ludźmi, ich umiejętności komunikowania się i styl pracy, ponieważ podstawę zarządzania stanowiły przepisy, procedury, regulaminy. Obecnie praca jest coraz bardziej skomplikowana, wymaga kreatywności, ciągłej wymiany informacji i współpracy. Szacunkowe badania mówią, że ponad 3/4 osób, z którymi przychodzi nam pracować, różni się od nas stylem działania i pracy. Brak umiejętności rozpoznania tych różnic to przyczyna trudności, konfliktów, niskiej efektywności, utraty autorytetu. Aby być skutecznym, musimy te różnice rozumieć i dostosować swoje zachowanie do innych. Szczególnie dotyczy to osób reprezentujących firmę na stanowiskach kierowniczych, w sprzedaży, w negocjacjach czy przy prezentacjach. Zatem jedną z kluczowych umiejętności interpersonalnych jest zdolność rozpoznania i dostosowania się do stylu zachowań innych ludzi: klientów, współpracowników, podwładnych. Głównym celem tego dwudniowego treningu jest zdobycie umiejętności dopasowania swojego stylu pracy do współpracowników i klientów, tak, aby poprawić jakość relacji interpersonalnych, a tym samym współpracę. W trakcie zajęć warsztatowych uczestnicy poznają własny naturalny styl zachowania, a także mocne i słabe strony innych stylów. Zasadniczą częścią szkolenia jest budowanie własnej elastyczności i umiejętności dopasowywania do innych, a także radzenia sobie w sytuacjach konfliktowych z ludźmi reprezentującymi odmienne style zachowania.
SESJA I - KONCEPCJA STYLÓW ZACHOWAŃ, CZYLI CZYM LUDZIE RÓŻNIĄ SIĘ OD SIEBIE
Po sesji uczestnicy:
Metodyka:
Dyskusja, analiza fragmentów filmu, ćwiczenia indywidualne, prezentacja
Zawartość:
Aspekty różnic indywidualnych, postrzeganie siebie i innych, matryca stylów zachowań, wskaźniki stylów: werbalne i pozawerbalne, charakterystyka stylów pod kątem zalet i wad.
SESJA II - ELASTYCZNOŚĆ, CZYLI SZTUKA BUDOWANIA RELACJI NA RÓŻNICACH
Po sesji II uczestnicy:
Metodyka:
Ćwiczenia indywidualne i zespołowe, analiza fragmentów filmu.
Zawartość:
Wypracowanie technik modyfikowania stylu, zaufanie - warunkiem skutecznej modyfikacji stylu, koncepcja dopasowania i elastyczności zachowań.
SESJA III - RADZENIE SOBIE Z RÓŻNYMI STYLAMI W SYTUACJACH KONFLIKTOWYCH
Po sesji III uczestnicy:
Metodyka:
Analiza fragmentów filmu, dyskusja, ćwiczenia, prezentacja, odgrywanie ról.
Zawartość:
Zachowanie w sytuacji konfliktu, model Presja Relacji - Presja Zadaniowa, strefa bezpieczeństwa, model SPOKO i 5Z.
Szkolenie zostało przygotowane na bazie szkolenia "Social Styles" firmy Wilson Learning Corporation (www.wilsonlearning.com), na podstawie udzielonej licencji. Wilson Learning od ponad 30 lat jest światowym liderem wśród firm szkoleniowych. Obecnie działa w 31 krajach. Corocznie we wszystkich programach szkoleniowych i doradczych uczestniczy ponad 160 000 osób.
Jak będziemy pracowali?
Przed szkoleniem prześlemy każdemu uczestnikowi 5 ankiet (do wypełnienia przez wybrane osoby). Po odesłaniu od nas przygotujemy dla każdego indywidualną ocenę stylu zachowania. Ponad 90% czasu szkolenia to różnego rodzaju ćwiczenia: analizy przykładów (m.in. fragmentów filmu), ćwiczenia grupowe, odgrywanie ról. Nadrzędna zasadą jest uczenie się przez doświadczenie, dlatego tylko 10% czasu przeznaczamy na prezentacje.
Zajęcia prowadzi:
Moja przygoda ze szkoleniami trwa już kilkanaście lat i jak wiele ważnych rzeczy w życiu, zaczęła się trochę przypadkowo. Wiedzę i doświadczenie zdobywałam pracując i współpracując z irmami polskimi i zagranicznymi. Przeszłam przez wiele stanowisk, poczynając od samodzielnych stanowisk specjalistycznych, pracownika dydaktycznego, kierownika działu projektów.
Uczę tego, co znam z doświadczenia i sprawdziłam praktycznie. Prowadzę szkolenia z zakresu szeroko pojętych umiejętności psychospołecznych, wykorzystywanych w sprzedaży, negocjacjach, prowadzeniu szkoleń i prezentacji oraz pracy zespołowej i zarządzaniu.
Miałam przyjemność pracować dla wielu branż i sektorów, między innymi dla sektora bankowego, ubezpieczeniowego, FMCG, branży rozrywkowej, w sektorze produkcji cementu, opakowań oraz dla organizacji rządowych i pozarządowych.
Z Instytutem jestem związana od 2000 roku jako trener-partner. W firmie zajmuję się przede wszystkim prowadzeniem szkoleń i związanymi z tym kontaktami z Klientami, opracowaniem nowych programów szkoleniowych , przygotowuję również projekty
na szkolenia i rozwój zasobów ludzkich w ramach EFS.
Z wykształcenia jestem socjologiem i doradcą pracy. Ukończyłam szkolenia z zakresu Train the Trainer, Warsztaty moderatorów, Praktyka NLP, Negocjacji, Wywierania wpływu, Stylów zachowań i inne.
Lubię poznawać nowe miejsca i nowych ludzi. Moją pasją jest nurkowanie.
w pokoju 1os - 1950 zł
w pokoju 2os - 1820 zł
rabat 10% przy zgłoszeniu do 30 dni przed szkoleniem.
Cena obejmuje:
2 noclegi, wyżywienie od kolacji w dniu poprzedzającym szkolenie do obiadu w drugim dniu szkolenia,
16 godzin zajęć, obszerne materiały szkoleniowe, certyfikat ukończenia szkolenia.
INFORMACJE I ZGŁOSZENIA:
Monika Nurzyńska
tel./fax: (081) 533 51 48, tel. 534 18 80
Polsko-Amerykański Instytut Zarządzania - Szkolenia i Konsulting Sp. z o.o.,
ul. Boczna Lubomelskiej 4, 20-070 Lublin
www.paiz.com.pl
e-mail: biuro@paiz.com.pl