Strategiczne zarządzanie zmianą
Strategiczne zarządzanie zmianą - warsztaty adresowane do
kadry kierowniczej wszystkich szczebli zarządzania w firmie.
W trakcie warsztatów uczestnicy realizują pełny proces strategicznego
zarządzania zmianą, oparty na założeniu, że efektywne wprowadzanie
zmian wymaga:
- Identyfikacji potrzeby zmian , czyli określenia
obszarów działalności firmy, ważnych ze strategicznego punktu
widzenia, które powinniśmy udoskonalić;
- Zaplanowania niezbędnych zmian, czyli decyzji, które zmiany
powinny być wdrożone w pierwszej kolejności, by osiągnąć sukces;
- Pozyskania zaangażowania pracowników, czyli sprawienia, by inni
poparli zmiany;
- Usuwania przeszkód w trakcie wdrażania, czyli przewidywania,
co i w jaki sposób może utrudnić realizację planowanych zmian;
- Osobistego zobowiązania, czyli własnego zaangażowania w zwiększenie
efektywności we wprowadzaniu zmian.
Warsztaty składają się z trzech głównych bloków tematycznych:
- Ustalanie priorytetów, planowanie zmian i przewidywanie problemów,
- Zdobywanie zaangażowania i współpracy zespołu w procesie wdrażania
zmian,
- Tworzenie kultury organizacyjnej organizacji zmieniającej się.